04.04.15

Velikonoční experimenty


Letos jsme se s Emmou rozhodly na vlastních skořápkách vyzkoušet pár postupů zdobení, o kterých jsem psala tady. I když já osobně bych dala přednost minimalismu a klidně nechala vajíčka čistě bílá, maximálně dozdobená černým fixem (o tom jsem zase psala zde), tyhle techniky zdobení mi přišly natolik jednoduché a zajímavé (nemluvě o zbytcích barev na vajíčka z loňska), že jsem barvám ani tento rok neodolala. Navíc to počasí venku opravdu potřebuje popostrčit směrem k zářivému jaru, a to prostě bez barev nejde...

Zkusily jsme tedy tři metody "batikování" - s gumičkami, rostlinkami a voskovkami. Nejlépe se osvědčily gumičky - jednoduše se na vajíčko navléknou (dost pevně, aby při barvení nesklouzly), vajíčko se ponoří do barvy na určenou dobu a po uschnutí se gumičky odstraní. Triviální a efektní.
Rostlinky taky nevyšly špatně. Trojlístek nebo jiný drobný list trávy se přiloží k vajíčku, celé se to obalí ustřiženou silonkou (zavázanou na pevný uzel, aby lístek držel na místě) a obarví. 
Voskování už byl trochu oříšek, protože u jemných motivů se vosk v barvě rozpustil a nadělal trochu paseku - barva chytala tam, kde neměla a naopak. Namísto puntíkovaných jsme vytáhly vajíčka kropenatá, ale u výraznějších čar, kde jsme trochu při malování přitlačily, se vzor docela vyvedl.


Základ je tedy hotov, na koledníky jsme připravené a jen tak ze zvědavosti mi ještě v kuchyni stojí dvě sklenice s barvami přírodními. Zatím to vypadá, že nejlépe funguje kurkuma, vajíčka se barví pěkně do žluta, horší skóre má zatím červená řepa, která na skořápkách vůbec nevypadá červeně. Přidala jsem do odvaru trochu červeného zelí a uvidíme. Bude-li to stát za to, podělím se o výsledek.
Jo, a zbude-li čas - jelikož se nám letos podařilo obstarat dnes již celkem raritní bílá vajíčka - možná dojde i na ten černý fix!

Krásné Velikonoce!!!
xxx

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za návštěvu, přijďte zase:-)