03.10.14

Nový život staré komody aneb šuplíky, bedýnky a spol.


Žila byla jedna komoda. Tedy spíše komodička. Byla pěkná, plechová, s šesti šuplíčky z březové překližky, opatřená kolečky, takže se léta lehce přemisťovala po bytě, vždy připravená sloužit tam, kde jí bylo zrovna nejvíce třeba. Vystřídala ložnici (noční stolek), obývák (spisy a dopisy) a dvě koupelny (ve dvou bytech). Byla obdivuhodně odolná (bereme-li v úvahu její původ made in IKEA - nic proti, Ikeu miluju!!!). Až jednou - něco se zvrtlo...kolečko se polámalo... a skříňka usoudila, že je čas se rozloučit. To jsem ovšem odmítla připustit... 

Takhle vypadaly šuplíčky před proměnou
A takhle nějak vypadala původní komoda - ta "moje" už se neprodává a já zapomněla fotit před proměnou, tak jsme si pro představu vypůjčila foto tady

O šuplíčkách jsem měla jasno hned - stěna nad psacími stoly v dětském pokoji konečně dostane dlouho plánované poličky. Jen jsem se dlouho nemohla rozhodnout pro to správné provedení - přelakovat šuplíky - teď už vlastně poličky - jen zvenku nebo i zevnitř (nebo vůbec)? A co dát na dno alias zadní stěnu? Zavěsit na výšku nebo na šířku? Nakonec jsem šla cestou nejmenšího odporu. Nechala jsem vyniknout přirozené kráse překližky a pouze dvě poličky dostaly zvenku bílý nátěr. Záda jsem vylepila zbytky tapet v neutrálních tónech - to aby se v poličkách bez problémů mohly měnit pestrobarevné expozice.  Z dřívější proměny kuchyňky mi zbyl kousek černé tabulové tapety  - ten se teď hodil k vytvoření dokonalé kulisy scenérie Hvězdných válek v klučičí poličce. Když bylo hotovo, zužitkovala jsem i kovový korpus komody. Vznikl z něj lehce industriální stojan na haldy časopisů - stačilo jen odmontovat zbylá kolečka a postavit ho na bok. Ať žije recyklace!!!




















2 komentáře:

  1. Moc pěkně využitá komoda, tady jde vidět jak je český člověk vynalézaví, jiný by šel do obchodu koupit jednotlivé části nábytku, ale někteří si s tím krásně pohrají a "recyklují" jak to jde. Držím palce, ať máte pořád tak pěkné a kreativní nápady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, ano, ráda recykluji, přetírám, přemísťuji, hledám nové využití. Je to možná současný trend, což je dobře, ale mně to bavilo odjakživa:-)

      Vymazat

Díky za návštěvu, přijďte zase:-)